Co to jest medytacja mindfulness (uważności)? [podcast]

Wypróbuj bezpłatnie medytację mindfulness

14 września 2022
godz. 20:00​ | online

Podziel się:

PLANER
Szafy Minimalistki

planer szafy minimalistki

Pobierz medytację na stres

Co to jest medytacja mindfulness? Czy i co ma wspólnego z minimalizmem? Jak wygląda moja droga do zostania nauczycielką medytacji uważności? Zapraszam do wysłuchania kolejnego odcinka podcastu Sztuka Prostego Życia.

 

 

W tym odcinku opowiadam o:

 

  • czym jest medytacja mindfulness (uważności);
  • co mindfulness ma wspólnego z minimalizmem i sztuką prostego życia;
  • co zmieniło się w moim życiu;
  • czym jest MBSR;
  • kim jest profesor Jon Kabat-Zinn;
  • jakie efekty daje mindfulness;
  • jak trafiłam na mindfulness;
  • dlaczego postanowiłam zostać nauczycielką MBSR;
  • jakie warunki należy spełnić, aby rozpocząć kurs nauczycielski MBSR;
  • co trzeba zrobić aby uzyskać certyfikat;
  • planowanej grupie medytacyjnej;
  • co wspólnego mają porządki w szafie/ mieszkaniu z porządkami w głowie;
  • na jakich wartościach opieram swoje działania.

 

W tym odcinku wspominam(y) o:

 

 

Skąd pobrać podcast?

 

W tej chwili odsłuchanie podcastu możliwe jest:

 

Wolisz czytać, nie słuchać?

 

Absolutnie Cię rozumiem. :) Sama słucham podcastów tylko i wyłącznie wtedy, gdy zupełnie nie mogę czytać, czyli najczęściej w samochodzie. Tutaj znajdziesz do pobrania pełną transkrypcję w formie pliku pdf.

POBIERZ TRANSKRYPCJĘ PODCASTU TUTAJ.

Medytacja dla początkujących – prowadzona przeze mnie

 

W tej chwili zapraszam Cię do udziału w 8-tygodniowym kursie MBSR (Mindfulness Stress Based Reduction) czyli kursie redukcji stresu opartym na uważności, który prowadzę stacjonarnie, w Warszawie. Stworzony przez neurobiologa dr Jona Kabat-Zinna kurs MBSR jest obecnie najpopularniejszym i najprawdopodobniej najlepiej zbadanym świeckim programem redukcji stresu na świecie. Więcej informacji o kursie możesz przeczytać tutaj: MBSR Warszawa.

 

Regularnie prowadzę też grupy medytacyjne on-line. Grupa w tej chwili jest w trakcie, ale jeśli ten temat jest dla Ciebie ciekawy, zapisz się, proszę, na listę zainteresowanych. Dziękuję pięknie i zapraszam do wspólnej praktyki. 🖤 Poniżej jest baner do zapisów na newsletter, gdzie możesz wybrać, które tematy Cię interesują. :) Jeśli jesteś już zapisana/zapisany to na pewno nie przegapisz – będę wysyłać wiadomości. :)

 

 

Ciekawa jestem ogromnie Waszego odbioru podcastu i tego właśnie tematu. Dziękuję!🖤

Sprawdź Także

5 1 vote
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
guest
11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Luiza

Nadal chętnie będę słuchać podcastów na ten temat. Mindfullness uczy cieszenia się życiem na bieżąco.

SIMPLICITE Katarzyna Kędzierska

Dziękuję pięknie. :)

Alicja

Kasiu, jak myślisz, dlaczego tu tak mało komentarzy? Mindfulness nie chwyciła?

SIMPLICITE Katarzyna Kędzierska

Cześć Alicjo, trudno powiedzieć. Na pewno mindfulness u mnie na blogu to jeszcze (jak kiedyś minimalizm) niszowy temat. Myślę też, że podcasty się trudniej komentuje, bo często słucha się ich w innym miejscu, niż na blogu. Pozdrawiam!

Na Twoim blogu tak. W świecie uważność, bycie tu i teraz czy inaczej mindfulness jest znana od lat.
Na YT też nie będzie dużo komentarzy bo wyłączono możliwość ich dodawania.

Alicja

Kasiu, dlaczego mój komentarz z pytaniem dlaczego Twoim zdaniem jest tu tak mało komentarzy i czy to dlatego, że mindfulness nie chwyciła. został usunięty?

SIMPLICITE Katarzyna Kędzierska

Ja widzę wszystkie Twoje komentarze, zdążyłam już nawet na niego odpisać. :)

Aleksandra

od kiedy poznałam co to mindfulness czuję się spokojniejsza

Jola

Przyjemnie słuchało mi się tego podcastu, jestem na pograniczu rozpoczęcia medytacji mindfulness niby zaczęłam ale nie jest to regularne. Muszę się przełamać.

kawa

Dziękuję za ten podcast :) Wartościowy i dobrze się słuchało.

Pierwszy raz z ideą mindfullness zetknęłam się już kilka lat temu, potem znowu przy okazji terapii ACT ;) Nie jest to niby daleko od moich naturalnych skłonności do pełnego skupienia na otoczeniu czy na wykonywanych ćwiczeniach, no ale… Po pierwsze, zawsze to było u mnie skupienie na tym co na zewnątrz, a nie co wewnątrz mnie, a po drugie od czasu, kiedy doświadczyłam depresji, nie jestem w stanie osiągnąć choćby częściowego spokoju umysłu :/ Bardzo chciałabym spróbować medytacji mindfullness, ale wystarczy mi tylko trochę uspokoić umysł i ruminacja wkracza na całego – jak na razie ciągłe blokowanie niepomocnych myśli i negatywnych emocji działa u mnie najlepiej, żeby nie wpaść znowu w depresję – ale jak można się domyślić jest to bardzo męczące, niezdrowe, no i oczywiście nie można sobie pozwolić na relaks, żeby nie osłabić tych psychicznych blokad :(

SIMPLICITE Katarzyna Kędzierska

Kawa, cała przyjemność po mojej stronie. :) Rozumiem Twoje obawy, wiele badań pokazało, że medytacja mindfulness wspomaga i zapobiega nawrotom depresji, również dlatego, że daje narzędzia do zdrowego bycia z tym, co się pojawia, głównie z tym, co trudne.