Darmowe
planery, e-booki...

Podziel się:

Praga na weekend. Przewodnik bardzo subiektywny

praga-przewodnik-weekend-1

Wstyd się przyznać, ale w moim ponad 30-letnim życiu byłam w Pradze po raz pierwszy. Nic straconego, nadrobiłam, a oto bardzo subiektywny przewodnik. Zaznaczam, że przewodnik jest klasycznie weekendowy, spędziliśmy w Pradze zaledwie dwa dni.

Podobnie jak w przypadku Paryża, Rzymu czy Wiednia, wiele osób powie, że 2 dni w Pradze to niewiele. To prawda, ale w 2 dni też można sporo zwiedzić, poczuć i zobaczyć. Przede wszystkim dziękuję Wam za mnóstwo podpowiedzi na naszym FB, gros z nich wykorzystaliśmy i były to strzały w 10! No, prawie wszystkie :). Tradycyjnie, zaczynam od garści informacji praktycznych:

Dojazd

Ponieważ Praga była dla nas jednym z kilku miejsc do odwiedzenia w trakcie tego tygodniowego wyjazdu, to wybraliśmy samochód. Na szczęście nasz nowy Golf mało pali i szybko, wygodnie się nim jeździ :). Nasza trasa wyglądała w następujący sposób: Warszawa → Wrocław → Praga → Karkonosze → Warszawa.

W kwestii dojazdu do Pragi mam właściwie jedną, praktyczną wskazówkę. Nie dajcie się zwieść wszystkim internetowym poradom i nie kupujcie czeskiej winiety w Polsce, na stacji benzynowej, przed granicą. Spokojnie przejedźcie granicę i kupcie winietę na pierwszej lepszej czeskiej stacji. Winieta na 10 dni powinna kosztować 310 czeskich koron czyli ok 47 zł, a nie 65.

Transport lokalny

Metro, metro i jeszcze raz metro. Plus tramwaj nr 22 na Hradczany. Właściwie niewiele mogę dodać :). Samochód koniecznie zostawiamy na parkingu przy hotelu. Bilety na metro/tramwaje kupujemy w biletomatach na stacjach metra. Bonusowa wskazówka – ten zwykły bilet obowiązuje też na kolejkę na wzgórze Petrin.

Hotel

Hotele i generalnie noclegi w Pradze są drogie, zwłaszcza w sezonie (a maj to już początek sezonu). Niestety, po raz kolejny nie udało mi się zarezerwować noclegu przez Airbnb, więc wróciłam do starego, dobrego Booking. Po rekomendacji kolegi, który służbowo jest w Pradze bardzo często, wybrałam hotel Andel w dzielnicy Smichov. Hotel znajduje się blisko stacji metra Andel i ma bezpłatny parking, co w Pradze jest dużym atutem (nawet w 5* hotelach zdarza się, że parking kosztuje 20-40 EUR za dobę). Poza tym, jest naprawdę ładny, zwłaszcza z zewnątrz.

praga-przewodnik-weekend-3

Jedzenie

Hmm, w końcu nie spróbowaliśmy knedliczków :). Bo jak tu wybrać knedliczki jak Praga oferuje naprawdę dużo dobrych restauracji i bardzo międzynarodową kuchnię. Jedna z Czytelniczek polecała restauracji V Cipu przy ulicy V Cipu, niestety nie miała ona sali dla nie palących. Tak, moi Drodzy, jak się okazało, w Pradze bardzo często w restauracjach można palić. Mnie osobiście przeszkadza to na tyle, że nie byłam w stanie zapoznać się z kulinarną ofertą V Cipu.

Mogę natomiast zarekomendować Wam dwa inne, naprawdę fajne i smaczne miejsca. Pierwsze to słynna Cafe Louvre przy ulicy Národní 22 (bardzo blisko stacji metra Narodni Trida). Jadał tam Franz Kafka i Albert Einstein, jadałam i ja. Nieco ukryta, trzeba wejść na pięterko, ale rekompensują to piękne wnętrza i bardzo dobre jedzenie. Nie najtańsze, ale w znośnych cenach. Druga knajpka znajduje się niedaleko hotelu Andel, w którym mieszkaliśmy. Nazywa się Modry Zub i znajduje się przy ulicy Stroupežnického 14. Pyszne, tajskie jedzenie – kurczak matsaman curry smakował właściwie jak w Tajlandii :).

Atrakcje

Podobnie jak w przypadku przewodnika po Paryżu, jeszcze nie upadłam na głowę, żeby opisywać Wam zabytki i atrakcje Pragi. Natomiast, może napiszę co mi się NIE podobało i czego nie polecam. Właściwie nie polecam jedynie Złotej Uliczki. Tak wiem, że to przecież jedna z głównych atrakcji, ale cóż, wrażenie jest dość… rozczarowujące :). Uliczka jest króciutka, wypełniona turystami i, przynajmniej ja, nie poczułam jakoś szczególnie tam klimatu. Wnętrza Zamku na Hradczanach również nie robią jakiegoś wyjątkowego wrażenia, ale już ogrody są piękne (i można je oglądać bezpłatnie). W zamian za to, przedstawiam poniżej wyjątkową subiektywną Listę Praskich Przyjemności :).

Lista Praskich Przyjemności

(1) Piknik (lub choćby spacer) w parku na wzgórzu Petrin

(2) Wystawa fotografii Jana Saudka w galerii na rynku Starego Miasta

(3) Wieczorny koncert smyczkowy w Klementinum

(4) Podziwianie pięknych kamienic wokół rynku Starego Miasta

(5) Selfie na Moście Karola ewentualnie…

(6) Wizyta na Moście Karola po zmroku

(7) Znalezienie największego Krecika ;)

praga-przewodnik-weekend-5

praga-przewodnik-weekend-13
Dla wyznawczyń mody ;)
praga-przewodnik-weekend-6
Nie ma Pragi bez Krecika :)

Na koniec podaję zestawienie kosztów (kwoty w przeliczeniu na osobę podaję w przybliżeniu):

Dojazd – 250 zł (paliwo)

Hotel + śniadania + parking (2 noce) – 290 zł

Wydatki na miejscu* – ok. 350 zł

* łącznie z pozostałym jedzeniem, biletami wstępu itp.

Przykładowe koszty:

Metro – bilet 30-minutowy 24 CZK, bilet 24-godzinny 110 CZK

Obiad – ok. 40 zł

Wstęp na Hradczany – krótka trasa 250 CZK (katedra św. Wita, wnętrza pałacu, Złota Uliczka)

Zadbaj o bezpieczeństwo. Zanim wyjedziesz na wakacje, pamiętaj o ubezpieczeniu.