Trening autogenny Schultza (relaksacja prowadzona)

trening autogenny schultza

Data

Podziel się:

Trening autogenny Schultza to popularna nazwa techniki relaksacyjnej, opracowanej przez neurologa i psychoterapeutę Johannesa Schultza. Technika ta jest z powodzeniem stosowana od blisko dziewięćdziesięciu lat, a jej efekty są potwierdzone naukowo. W przeciwieństwie do medytacji, relaksacja ma na celu bezpośrednie rozluźnienie, ukojenie i uspokojenie, poprzez oddziaływanie na nasz układ nerwowy i mięśniowy. Trening autogenny Schultza polega głównie na autosugestiach związanych z odczuwaniem ciężaru i ciepła w różnych częściach ciała.

Bardzo lubię tę formę relaksacji, głównie do odsłuchania przed snem. Ubolewałam od dawna, że nie ma w sieci dobrej jakości nagrania, które byłoby czyste – bez żadnych dodatkowych wtrętów, hipnotycznych sugestii czy różnej jakości podkładów dźwiękowych. No to wpadłam na ultra odkrywczy pomysł, że przecież mogę sama przygotować takie nagranie. ;) Mam wrażenie, że szczególnie teraz przyda się nam wszystkim każdy sposób na ukojenie, uspokojenie i dobry sen.

 

Trening autogenny Schultza | KORZYŚCI

  • Redukcja bólu głowy.
  • Łagodzenie ataków migrenowych.
  • Łagodzenie bólu somatycznego.
  • Pozytywny wpływ w leczeniu zaburzeń snu.
  • Wsparcie w leczeniu depresji.
  • Wsparcie w leczeniu zaburzeń lękowych.

Żródło: metaanaliza wyników badań klinicznych (klik).

 

Trening autogenny Schultza | PRZECIWSKAZANIA

  • Trening autogenny Schultza mogą robić dorośli i dzieci od 6 roku życia.
  • Jeśli jesteś w trakcie leczenia psychiatrycznego, skonsultuj się z lekarzem.
  • Jeśli chorujesz na serce, część treningu związaną z odczuwaniem serca pomiń lub skonsultuj z lekarzem.
  • Trening działa najlepiej, jeśli jest robiony codziennie.

 

Korzystaj do woli, a jeśli odczujesz korzyści z relaksacji, koniecznie daj mi znać tutaj lub pod nagraniem na Youtube. Nie obiecuję, że będą się tam pojawiały regularne nagrania, ale taki mam zamiar. ;)

Więcej
artykułów

4.8 4 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
guest
20 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Justyna

Dzień dobry! Pani Kasiu, bardzo się cieszę, że Pani opracowała to nagranie! Jestem pewna, że przyda się ono bardzo wielu osobom. Uwielbiam Pani głos 😊Chętnie wysłuchałabym innych relaksacji, czy medytacji prowadzonych w Pani wykonaniu!
Pozdrawiam serdecznie 😊

Katarzyna Kędzierska

Dziękuję pięknie za tak miłe słowa. :) Na medytacje ze mną zapraszam serdecznie do moich grup medytacyjnych. Na Youtube też się coś na pewno pojawi. :)

Monika J. @naturalnie.mniej

Byłabym ogromnie wdzięczna za więcej nagrań z medytacjami :) bardzo tego teraz potrzebuje, a trudno mi znaleźć takie medytacje prowadzone, które będą idealne. Twoje takie są! Trzymam kciuki żeby takich filmików pojawiało się więcej.

Dziękuje! Myślę, że raz w miesiącu pewnie będę coś wrzucać. :)

Beata

Bardzo dziękuję!

Aga Krawczuk

Cudowne narzędzie! Znam je z treningu mentalnego. Tak jak Pani pisze – sprawdza się przed snem, a ja jeszcze stosuję go w czasie jazdy samochodem (jako pasażer ;)

wendigo

O, super! Ja też bardzo lubię ten sposób relaksacji, a Twój głos jest idealny do takich nagrań, więc na pewno skorzystam :)

Norma

Bardzo dziękuję za „czyste” nagranie! Czy byłaby jakaś szansa także na nagranie z relaksacją/treningiem Jacobsona?

Natala

O, ja też chętnie bym posłuchała relaksacji Jacobsona w Pani Kasi wykonaniu:)
A czy nagranie będzie dostępne też na Spotify?
I jeszcze pytanie – za każdym razem pisze per Pani Kasiu, a piętna, że opowiadała Pani,że w pracy napisała kiedyś per Panie Roberciku (chyba Robert), żeby pokazać że nie chce Pani zdrobnień. Przeszkadza Pani jak piszemy zdrobnieniem?

Katarzyna Kędzierska

Pewnie w końcu ogarnę i Spotify, ale po kolei. :)
Nie przeszkadza, ale jeśli mogłabym wybrać to wolałabym po prostu Katarzyno. :)

Katarzyna Kędzierska

Tak, myślę, że to będzie kolejne nagranie. :)

Norma

Już dziękuję!:)

Ewa

Super inicjatywa, korzystałam z innych nagrań, ale Pani mega się sprawdza!
Powodzenia w dalszych nagraniach :)

Mr.

Dałoby się rozdzielić to nagranie na wersję damską i męską? Jest super, poza tym, że trochę mnie rozpraszało gdy po „jesteś spokojna” padało jeszcze dodatkowo „spokojny”. Pozdrawiam

Iwona

Dobra intuicja pani Katarzyno :)
Mam 48 lat, miałam okazję uczestniczyć w takich treningach jak byłam dzieckiem i przebywałam w sanatorium, były tak dobre, że pamiętam je do dzisiaj.
Pozdrawiam serdecznie
Iwona

Mati

Super nagranie!

Anna

Pani Katarzyno, mam pytanie, czy trening autogenny Schultza można wykonywać w ciąży? Pozdrawiam serdecznie

Anna

Świetnie, bardzo dziękuję za odpowiedź:).